Skoči na sadržaj
Početna » Blog » Kako osmisliti NAZIV proizvoda

Kako osmisliti NAZIV proizvoda

Gorana Gligorović Angebrant

Administrator

Zašto je ime važno?

Naziv brenda je ime koje je dato brendu da bi ga identifikovali i razlikovali od ostalih brendova.

U vrtiću, kasnije i u školi smo se susretali sa raznim imenima dece iz grupe i kasnije razreda. Neka imena su česta, ali za ona koja se nisu ponavljala imamo i karakter i lik koji sa njima povezujemo. Sigurno Vam se dešavalo da, kada neko koga upoznajete izgovori svoje ime, a Vama u glavi bude da baš ne liči na nekoga ko se tako zove već biste ga drugačije nazvali. To je zato što naš mozak ima potrebu da svemu oko sebe daje naziv i tako ga diferencira.

Kod brenda je jako važno da asocijacija bude pozitivna i da budi emociju koju želite, koja bi na kraju dovela do kupovine.

Zato je važno koje ime dajete svom brendu. Ono će pružiti korisniku priliku da nauči novu reč i poveže je sa nečim pozitivnim, baš kao što smo radili kada smo bili deca.

Kako osmisliti naziv proizvoda?

Kako osmisliti naziv proizvoda

Smernice za smišljanje naziva brenda

Kako osmisliti naziv proizvoda kad to nije uopšte lak posao. Da ne biste bili „ Kole komerc“, „Đorđe trade“ ili STR Milan potrebno je dosta razmišljanja. Evo nekoliko smernica koje Vam mogu pomoći da se izborite sa ovom fazom.

Naziv bi trebalo da odgovori na nekoliko zahteva koji će Vam biti važni u budućem radu sa brendom:

 Zvučnost naziva

Na prvom mestu, naziv treba da bude takav da se ne „lomi“ jezik pri izgovaranju. Njegovo ime ćete ponavljati najčešće Vi i ako je jednostavno, izgovaraćete ga lako i rado. Ta navika će se preslikati i na Vaše korisnike. Ako je ime stranog naziva, teže za izgovor, izbegavaćete pominjanje, a samim tim i naziv se neće ustaliti među korisnicima. Zato, ako morate koristiti stranu reč, neka to ne bude neka koja se u našem jeziku teže izgovara (inače ćete se naći u situaciji da prilikom razgovora telefonom bezbroj puta ponovite naziv i na kraju ga spelujete, a sagovornik ga sigurno neće zapamtiti)

Prilagođen za internacionalno tržište

Ako u budućnosti postoji prostor da se prodaja proširi izvan granica naše zemlje, ime bi trebalo da bude internacionalno. Čak iako u ovom trenutku nemate tu ambiciju, razmišljajte u ovom pravcu, jer – nikad se ne zna gde Vas Vaša preduzetnička priča može dovesti. Zato nemojte se odlučiti za naziv koji sadrži slova ž, č, ć, đ, š

Bilo bi dobro da je višeznačan

Višeznačan naziv podrazumeva da iza sebe krije neku kompleksniju priču. Da nije „na prvu loptu“. Na primer: ako naziv formirate od slova imena Vas, Vaše dece, psa itd…neka onda ta slova formiraju neku reč koja ima i neko značenje koje bi se moglo povezati sa Vašim brendom. Ovo je važno jer ljudi vole priče i vezuju se za ono što budi neku emociju (primer: klijent je odlučio da se bavi prodajom kućnih aparata i naziv za koji se odlučio je DobarDabar – jer dabar je životinja koja je poznata po pravljenju kuće od granja, a opremanje doma je baš ono čime se bavi firma našeg klijenta)

 Može biti sastavljen od dve reči koje formiraju neku novu reč

Ako spojite dve reči koje imaju veze sa Vašim brendom i pri tome nastane neka nova reč (može biti i nepostojeća), povećavate šansu da Vaš brend bude prepoznatljiv i ko takav lak za pronalaženje preko pretraživača. (primer: DivaGo – brend odeće koja može da se nosi na više načina, diva u pokretu)

Evo i nekoliko ideja u kom pravcu da razmišljate kad smišljate reč od koje ćete formirati naziv:

    1. Može biti nešto što baš volite: pravac u muzici, umetnosti, godišnje doba,
    2. Naziv nekog voća, mirisa, ukusa, životinje…
    3. Kombinacija dve reči koje formiraju treću
    4. Pojam koji Vam je zanimljiv

 

Naziv bi trebalo da bude jednostavan

Kratak naziv ima više prednosti:

    1. Kod dizajna logotipa neće zauzimati preveliki prostor
    2. Kad budete otvarali e-mail, naziv će biti kratak (prezime@imebrenda.rs)
    3. Naziv veb sajta će biti kratak i brže će moći da se nađe u pretrazi
    4. Biće lakše koristiti naziv u hash tagu

 

I na kraju, kada Vam padne na pamet neki naziv „isprobajte“ ga tako što ćete sebe predstaviti kao osobu iz Vaše firme: „dobar dan, Petar iz ….. ovde!“, pa ako Vam zvuči dobro, onda ste postali vlasnik brenda!

Sledeći korak je dizajniranje logotipa!

Primer iz naše prakse:

Naša klijentkinja se zove Ivana i proizvodi ručno pravljene sapune. Dakle, ona svojim imenom stoji iza brenda. Ivana je ljubitelj boho stila koji opisuje slobodan duh, život bez stega, povratak prirodi. Sapuni koje pravi su upravo takvi – prirodni. Obzirom da smo hteli internacionalan naziv, njeno ime smo prebacili u „Eve“ i dobili smo naziv brenda BohoEve. U logotipu je još dodato „handmade with love“, bez pomena sapuna, jer planira da proširi posao i na ručno pravljenu kozmetiku. Pri dizajniranju smo otišli još jedan korak dalje i slovo „V“ iz imena „Eve“ formirali od dva pera kao simbol lakoće života – jer je njena želja da brend emituje tu emociju, a da pera budu baš na slovu „V“ razlog je što je ovo slovo znak za pobedu (victory), kako se upravo ona oseća jer je nakon dugo godina premišljanja konačno prelomila i otisnula se u preduzetničke vode.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *