Gorana Gligorović Angebrant
Administrator
Prilikom pokretanja novog posla, bilo da je u pitanju usluga ili proizvodnja, većini je najčešći fokus sam proizvod/usluga: kako ga napraviti, što bolje, što kvalitetnije… Sirovine, kvalitet proizvodnje, usavršavanje samog proizvoda… Za ovu fazu to je sasvim u redu. Mali broj novih preduzetnika razmišlja o plasiranju proizvoda na tržište, formiranju BRENDA, marketingu…
Plan i strategija za formiranje brenda dobaci do: „Otvoriću Instagram nalog, prodavaću tamo, tako svi rade…“. I to jeste najjeftinije rešenje…
Onda otvorite nalog i krenete da postavljate fotografije pravljene telefonom…ali pratioci ne dolaze brzinom koju ste očekivali. Zatim krenete sa plaćenim promocijama…plaćate i plaćate, a pratioci i dalje ne dolaze u velikom broju. Vaš profil nikako da dođe do magične cifre od 1000 pratilaca. Broj prodaja je jako mali, svede se uglavnom na Vaše prijatelje, poznanike. Vreme ide, rezultati ne dolaze…
Iako verujete da je Vaš proizvod odličan, broj prodaja je mali.
Morate povući neke poteze koji će Vaš proizvod PREDSTAVITI kupcima i korisnicima. U ovoj fazi sa PROIZVODNJE, fokus treba da se usmeri ka PREDSTAVLJANJU.
Ovaj korak je najbolje preduzeti pre nego što ste krenuli sa prodajom. Posmatrati ga kao investiciju, ne kao trošak.
Zašto?
„Zašto se moj proizvod ne prodaje kad postovi za koje platim promociju imaju solidan doseg?“
Stavite se sad u ulogu kupca. Pogledajte svoj Instagram profil očima posetioca Vašeg profila i razmislite o tome šta vidite…
3 osnovne greške prodajnih profila na društvenim mrežama
- Prvo sa čim se susretnete je profilna sličica na kojoj se nalazi Vaš proizvod – toliko mala da proizvod izgleda kao fleka.
- Dalje, fotografije su vidno rađene telefonom, pa obrađene u nekoj aplikaciji, verovatno sa upotrebom filtera.
- Veb sajt na kojem biste mogli da pronađete više informacija – ne postoji.
Opšti utisak je da nemate dovoljno novca da uložite u svoj brend indentitet jer Vam prodaja ide jako loše. Što onda znači da je i Vaš proizvod sumnjivog kvaliteta. U internet prodaji ljudi su veoma oprezni jer proizvod nemaju prilike da dotaknu, pogledaju izbliza, osete njegov miris, probaju. Dakle morali bi baš mnogo da žele Vaš proizvod da bi prevazišli nemogućnosti internet prodaje.
Internet prodaja - saveti kako je ostvariti.
5 koraka pre prve prodaje
Internet prodaja – saveti
Ideja je pokretač!
Ona je srce organizma koje počinje da kuca onog momenta kada se pojavi u mislima.
Ideja je osnova, oko nje ćete graditi priču, razvijati je i usavršavati.
Istraživanje tržišta
Kad formirate ideju, pogledajte kakva je situacija na tržištu. Istražite šta rade Vaši potencijalni konkurenti. Kako komuniciraju sa svojom publikom, koje su im cene, kakve su im aktivnosti, koliko ulažu u marketing, koje subkategorije pokrivaju, koliko često nude novitete…
Za ovo Vam je najčešće potreban samo Google.
Prelistavanje inostranih sajtova
Zatim pogledajte šta se dešava u svetu, pokupite neke ideje, preformulišite ih prema sebi i svojoj viziji. Kopajte po Instagramu, Facebooku…učlanite se u neku grupu gde se priča o Vašoj temi, pročitajte postove, komentare, prikupite što više informacija.
Formiranje posebnosti
Onda razmislite šta je to čega kod svih njih nema. Šta bi moglo da vas izdvoji, zašto bi se publika obratila baš Vama. Neka Vaša ideja bude posebna, izdvoji se iz mase. Dajte svojim budućim kupcima lakoću izbora.
Raspitivanje
Koristite se i starom dobrom komunikacijom…raspitajte se. Pričajte sa okolinom, možda dobijete neku korisnu informaciju.
Nemojte se plašiti da će Vam neko iskopirati ideju, jer ako neko može lako da je preuzme i iskopira, onda ta ideja i nije neka.
Ako uradite ovih 5 koraka temeljno, slede Vam slatke muke smišljanja naziva i kreiranje logotipa, a prva prodaja će uslediti ubrzo nakon toga!
Sumiranje koraka:
-
- Ideja
- Google istraživanje, Instagram, Facebook, pronaći grupe koje su formirane na tu temu, iščitati postove, komentare. Tu se mogu saznati potencijalni problemi sa kojim se susreću ljudi iz iste branše
- Pogledati strane sajtove, strane FB grupe…
- Pronaći neku posebnost koje nema ili je slabo zastupljena
- Raspitivanje