Skoči na sadržaj
Početna » Blog » Hashtag na Linkedinu

Hashtag na Linkedinu

Uputstvo za upotrebu hashtagova na Linkedinu

Hashtag na Linkedinu je važna alatka za one koji žele da privuku odgovarajuću publiku.

Hashtag je nepotreban onim profilima koji su zaključani, privatni, koji svojim sadržajem nemaju nameru da zarade.

Hashtag je znak koji se koristi na svim društvenim mrežama kako bi se lakše pratile teme koje te zanimaju.

Koristićeš # kada želiš da brže pronađeš ono što tražiš.

Na primer, ako želiš da kupiš haljinu sa dugim rukavima, ukucaćeš u pretragu #haljinedugrukav i pogledati sve objave u kojima je ovaj hashtag upisan u tekstualni deo objave. Ovo jednako važi za Instagram, Linkedin, Facebook, Tiktok…i postao je opšti način za pretragu.

To znači da će, onaj ko želi da bude pronađen, koristiti odgovarajući hashtag koji njegov potencijalni klijent ukucava u pretragu da bi do njega došao.

Šta hashtag nije

Hashtagovi nemaju opisnu ulogu, kako mnogi misle, pa ga koriste kako bi bliže ili duhovitije opisali svoju objavu. Primer za to su #maminaljubav #živimbrzoiludo #aboutlastnight i slično.

Hashtag treba shvatiti kao ključnu reč ili frazu koju će neko ukucati da bi ubrzao pretragu.

Koje su uloge hashtaga na Linkedinu

Linkedin je poslovna mreža koja povezuje ljude iz sličnih poslovnih sfera. Takođe, Linkedin je i mreža gde možete doći do klijenta ili do eksperta koji vam treba za neki poslovni poduhvat. Već duže vreme Linkedin nije samo mreža preko koje se pronalazi posao, već su tamo svi oni kojima je potrebna neka poslovna konekcija.

Kako je došlo do proširenja Linkedin mogućnosti, tako je i hashtag dobio još neke uloge. Evo gde ga sve možeš primeniti:

  • U okviru tekstualne objave
  • U članku (da, mnogi ne znaju i ne koriste opciju „Article“ kako bi objavili objavu koja je poduža, nešto kao blog za one koji nemaju svoj veb sajt)
  • Na samom profilu gde se navodi 5 hashtagova koji bliže opisuju ono o čemu pišete u objavama
  • Na profilu kompanije

Postavljanje hashtaga u tekst objave

Veoma je jednostavno postaviti hashtag – već pri pisanju # sa prvim slovom, pojaviće se predlozi hashtagova koji već postoje na Linkedinu.

Odaberi onaj # koji najbliže opisuje temu o kojoj je objava.

Kako da znaš koji hashtag da izabereš

Ako te zanima koliko pratilaca ima koji hashtag, ukucaj ga u pretragu Linkedina i prikazaće ti se broj ispod odabanog # koji ti daje upravo ovu informaciju.

Na Linkedinu hashtag, osim što služi za pretragu, on koristi i algoritmu kako bi tvoju objavu kategorizovao. Tako na primer, ako ti ispod objave piše #marketing, Linkedin će je prikazati onima koji su pokazali interesovanje za marketing uopšteno (na primer reč marketing im se nalazi u opisu zanimanja ili lajkuju objave sa ovim # itd)

Koliko hashtagova možeš koristiti u jednoj objavi

Linkedin je dao preporuku da to bude 3 hashtagova po objavi, ali nigde nije ograničio njihov broj. Najverovatniji razlog za ovu preporuku jeste taj da se objava ne pretrpava, ali je i praktične prirode – sumiraćeš ono što je važno i nećeš mnogo šarati sa izborom odgovarajućeg hashtaga.

Da li koristiti # na engleskom ili na srpskom

Algoritam Linkedina za kategorizaciju ne prepoznaje srpski jezik, pa je stoga bolje upisati # na engleskom. Ako imate neku specifičnu reč za koju postoji pretraga (# koji ima svoje pratioce), onda obavezno koristi i nju, jer će te publika tako lakše pronaći.

Dakle, zaključak je da koristiš mešano – srpski i engleski #

Izbor popularnih hashtagova ili ne

Za preciznije određivanje teme, bolje je koristiti manje popularne, ali konkretnije hashtagove.

Ako ti profil još uvek nije razrađen i nemaš veliki broj pratilaca, najbolje je da koristiš hashtagove koji su manje popularni. Tako je veća šansa da iko vidi tvoj sadržaj. Objave u kojma su navedeni hashtagovi koje prati veliki broj ljudi će imati priliku da budu viđene samo ako si baš popularan i tvoj sadržaj lajkuje preko 500 ljudi po objavi. Do tada, koristi one manje popularne, a preciznije #.

Hashtag na ličnom profilu ili stranici kompanije

Od kako je Linkedin uveo opciju Creator kao izbor za one koji često objavljuju sadržaj, tako je pružio mogućnost da, prilikom pretrage, korisnici lakše mogu pronaći osobu na osnovu teme o kojoj ta osoba piše.

Upisivanje ovih # je preporučljivo jer ćeš tako ohrabriti algoritam da tvoj profil prikaže onima koji su pokazali interesovanje za teme koje obrađuješ.

Linkedin je omogućio 5 termina koje možeš koristiti pod hashtagom i potrudi se da oni budu precizni.

Kako da postaneš pratilac nekog hashtaga

Ovaj deo je zaista lak, a omogući će ti da vidiš šta drugi objavljuju na teme koje planiraš da pišeš, kako se kreću trendovi i na šta publika najviše reaguje. U pretragu (search bar) upiši # i naziv, a zatim „Follow“ – i postaješ pratilac, redovno će se na tvom feedu pojavljivati sadržaj koji je pod ovim #, naravno samo onaj najpopularniji.

Obavezno zaprati barem desetak # kako bi bio u toku sa dešavanjima i redovno ostavljaj smislene komentare ispod objava, kako bi te primetili pratioci i poželeli da dođu kod tebe na profil.

Da li je bitno pišem li malim ili velikim slovima

U smislu algoritma, nije bitno koju veličinu slova koristiš, ali bi bilo bolje da hashtagove koji se sastoje iz više reči pišeš sa početnim velikim slovom na svakoj korišćenoj reči. U praksi to izgleda ovako: #MarketingTools #DigitalMarketing #SocialMedia. Slepe i slabovide osobe koriste čitače ekrana za čitanje veb sadržaja naglas. Kada su u pitanju heštegovi, čitači ekrana se oslanjaju na velika slova da bi identifikovali svaku reč u heštegu i tačno je pročitali naglas, a društvene mreže vole kada se neko potrudi i oko ove populacije jer se tako proširuje broj njihovih korisnika.

Gde da napišem # u objavi

Algoritam nema rangiranje prema poziciji hashtaga, tako da tvoja objava neće imati prednost u zavisnosti od toga gde si postavio #. Možeš ih ispisati na početku teksta, u sklopu teksta ili na samom kraju. Jedino što treba da imaš na umu jeste da Linkedin prikazuje samo prvih nekoliko redova objave i pritiskom na „više“ kako bi se video širi tekst objave, algoritam će te bolje rangirati i prikazati široj publici. To znači da su tih prvih nekoliko redova najbitniji, a ne želiš da ih potrošiš na hashtagove – jer to neće nikog privući da pročita više o temi. Moja preporuka je da ih pišeš u okviru teksta (ako se infinitiv uklapa u kontekst) ili na samom kraju objave.


Moja preporuka je da obavezno upišeš hashtagove svaki put kad objavljuješ nešto jer tako imaš priliku da proširiš svoju publiku i dopreš do nekoga ko će biti tvoj klijent. Takođe, koristi hashtagove u opisu svog profila, pomoći ćeš ljudima da te lakše pronađu. I nemoj preterivati sa brojem hashtagova, iako nije ograničeno, nepotrebno je da zatrpavaš tekst kao na Instagramu. Do 5 odabranih ključnih reči je sasvim dovoljno.

Ako posle svega imaš dilemu kako da koristiš hashtag u svojim objavama, piši nam, pomoći ćemo ti da se izboriš sa ovim delom društvenih mreža.

You agree to receive email communication from us by submitting this form and understand that your contact information will be stored with us.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *