LOGOTIP PREDSTAVLJA POČETAK JAVNOG ŽIVOTA BRENDA
Dizajn logotipa za firmu – opis procesa rada dizajn agencije, sve ono što, kao budući preduzetnik, treba da znate o kreiranju logotipa
Definisali ste ideju, smislili naziv, ali, da bi brend započeo svoj život izvan Vaše glave, potrebno je da dobije svoj lik – LOGOTIP
Logotip je vizuelni identitet Vašeg brenda. On bi trebalo da kroz linije, font, boju i ostale elemente koji se koriste u izradi logotipa, prikaže šta Vaš brend predstavlja. On, pored naziva – bliže određuje šta korisnici mogu da očekuju od Vaših proizvoda.
Ima više različitih vrsta logotipa, tako da, kada želite da se sa kreativnom agencijom dogovorite oko dizajna logotipa za svoju firmu, treba da imate viziju koju vrstu logotipa želite, jer za svaku vrstu logotipa potreban je različit pristup, pa je i cena u skladu sa tim.
Pre početka rada na dizajn logotipa za firmu, potrebno je da prvo osmislite ime za Vašu firmu. Smernice i savete za smišljanje naziva možete pogledati u tekstu NAZIV – POČETAK ŽIVOTA BRENDA
Nekoliko vrsta logotipa
Nekoliko osnovnih podela logotipa
- Samo slova
- Monogram (dva slova oblikovana u logo)
- Naziv sa 2D grafičkim elementom
- Naziv sa 3D grafičkim elementom
- Jednostavna ilustracija
- Zahtevna ilustracija

Kako izgleda proces izrade logotipa
Na izradi logotipa radi dizajner. Obraćanjem kreativnoj agenciji za pomoć, uz dizajnera, dobili ste i osobu koja je zadužena za kontakt sa Vama, odnosno posrednika između Vas i dizajnera. Ovo je jako zgodno jer umetnici su sujetna i osetljiva bića, često loše organizovana i korisno je imati osobu koja će da se bavi padovima u inspiraciji i rokovima.
Izrada logotipa je kreativan posao, dakle da bi dizajner to uradio najbolje što može, on treba da ima sve potrebne informacije i da ih, u svojoj viziji i kroz veštine koje ima, uradi tako da:
VI BUDETE ZADOVOLJNI
ali i
…da zadovolji sve kriterijume primene logotipa, odnosno da Vaš logo bude primenjiv na svim materijalima gde ste zamislili
Da bi dizajner uradio logo koji će Vaš brend i Vas predstavljati najbolje moguće, potrebno je da ima sledeće informacije
- Šta je Vaš proizvod – detaljno
- Koji su razlozi za pokretanje baš ovog biznisa, šta je pozadina priče
- Kako ste formirali naziv
- Kakav želite da bude ton kojim se Vaš brend obraća korisnicima (šaljiv, ozbiljan, formalan, elegantan, strogih linija, slobodan crtež)
- Gde planirate da ga primenite, odnosno kakvog je oblika Vaš proizvod (da li je to bočica, flaša, tegla, kutija…)
Da bi Vam bilo lakše da formirate sve informacije potrebne agenciji, spremili smo za Vas set pitanja na koja je potrebno da odgovorite kako bi agenciji bilo jasno šta tačno želite
UPITNIK
Čime se bavi Vaša firma (opis svih poslova koje radite)
Zašto ste se odlučili baš za tu delatnost
Šta se krije iza naziva firme? Koja je Vaša priča?
Koji ton želite: šaljiv ili ozbiljan? Strog, poslovni ili manje formalan?
Kako vidite Vašu firmu: kao elegantnu, strogu, veselu ili slobodnu?
Koje boje bi najbolje predstavile Vašu firmu?
Koji je slogan?
Izbor boja
U advertajzing svetu svaka boja ima određeno značenje, tako da se i boje brenda biraju prema onome kakvu poruku želite da prenesete. evo neke osnovne podele boja prema značenju:

Rad dizajnera na kreiranju logotipa
Kada dizajner počne sa radom, on uključuje svoju maštu i veštine. Ako ste bili dovoljno precizni, predlozi koje ste poslali neće mnogo odstupati od Vaše vizije i bićete zadovoljni. Ako su informacije previše šture ili opšte – velika je verovatnoća da nećete biti zadovoljni rezultatom.
Ono što se sigurno neće desiti, to je da će dizajner pedvideti šta ste hteli, zato budite što precizniji možete.
Od dizajnera ćete, zatim dobiti 2 PRAVCA za definisanje logotipa. Kada se odlučite za PRAVAC, dizajner će uraditi 3 PREDLOGA RAZRADE logotipa, od kojih ćete samo onaj za koji se odlučite, dobiti u 2 varijante:
- Crno-beloj tehnici
- Full color (može biti crno/belo-jedna boja ili boje u nijansama)
Izbor koji od dva logotipa ćete koristiti zavisi od toga gde ste namerili da ga primenite:
- za sajt, društvene mreže, digitalnu štampu – full color
- za ofset štampu – crno/beli logo
KNJIGA GRAFIČKIH STANDARDA
U knjizi grafičkih standarda se predstavlja način i mogućnosti apliciranja elemenata vizualnog identiteta. Kako bi vizualni identitet zaživeo, treba u potpunosti se pridržavati pravila iz knjige standarda.
Pravila postoje kako bi se poštovala logika vizualnog identiteta, kako bi svi autori koji će u budućnosti raditi s vizualnim identitetom imali manje problema sa njegovim održavanjem.
Osnovni elementi vizualnog identiteta su: znak, logotip, boja i tipografija te logika apliciranja tih elemenata.
Grafički standardi moraju biti detaljno sprovođeni, dok ostala sredstva komunikacije pružaju mnogo više autorske i kreativne slobode.